Sunday, May 27, 2012

Euphoria



Mijn favoriete Loreen uit Zweden heeft het Songefestival gehaald. Oef, want ik zag het echt niet zitten om die Russische babouchki te zien winnen. Dat was een leuke act van die krasse oudjes, maar de song zelf is eigenlijk alleen maar geschikt om met Aalst karnaval te worden gezongen. Het gezond verstand heeft het dus gewonnen en ik was tevens blij dat de bizarre zangeres uit Albanië zo hoog scoorde met haar ongelooflijke belcanto-stem. Toch wel eventjes schrikken van Englebert Humperdincks zeeeeer lage score ondanks een toch goed gebrachte mooie wals. Op het journaal van de BBC net na Eurosong was de teleurstelling groot hoor.
Loreen wint dus verdient met haar meezwepende melodie en haar sneeuw act. Dat geeft altijd een goed effect, die sneeuw op de bühne zolang je niet in stikt of op uitglijdt tenminste. Maar waar had ik dat al meer gezien: ja, Cavalia, maar de hele act van Zweden deed me eigenlijk denken aan de Sneeuw Dans uit de film "Memoirs of a Geisha"...

No comments: