Sunday, August 30, 2009

Jeugdidool

Photobucket
Kennen jullie hem nog: Baron Pierre Louis le Bris?
Als ik jullie zeg dat zijn artiestennaam Pierre Brice is dan zal er wel een belletje gaan rinkelen bij de mensen van mijn generatie.
Ja hoor, Winnetou. Als kind en tiener was ik gek op hem en ik moet zeggen dat hij op zijn 80ste er nog altijd goed uit ziet. Baron Pierre is momenteel nog altijd actief als Unicef ambassadeur voor Frankrijk.
Waarom Winnetou vandaag op mijn blog? Wel ik droomde vannacht dat ik in Nevada in zijn gezelschap (de jongere dan) aan het rond galopperen was. Waarschijnlijk de nasleep van het feit dat ik gedurende zeker 20 jaar van mijn leven een enorme deurposter op mijn slaapkamer had hangen van Winnetou op zijn zwarte paard. Je kunt in slechter gezelschap vertoeven in je dromen, niet. Paarden en een knappe vent, zucht, dromen hé.
Photobucket

No comments: