Wednesday, August 30, 2006

Feeling like a geisha

Gisterenavond eindelijk naar "Memoirs of a Geisha" gekeken en daarom voel ik me vandaag nogal Japans, zelfs in die mate dat ik de Arthur, de kat die ik dagelijks een knuffel geef tijdens mijn ochtendwandeling naar het station begroette met een "Ohayo-Gozaimasu, Arthur-San". De film is beter dan ik verwacht had en heeft zijn 3 Oscars dus verdiend. Prachtige kleuren en goede vertolking. Ik was vooral in de wolken met Ken Watanabe die al groots was in "The Last Samurai" als stoere krijger maar die in deze film een zachte gentleman speelt. Heel knap en overtuigend.
Ik ga dus het boek nog eens herlezen.
De zon zit er hier in Brussel door te komen en dat streepje blauwe lucht doet dus goed aan het hart. Hopelijk wordt het even mooi dit weekend voor de dag-uitstap met de familie...
Photobucket - Video and Image Hosting

No comments: