Thursday, March 26, 2009

Stargate Atlantis

Ik vernam net van mijn Amerikaanse vriend dat Stargate Atlantis 5de seizoen zojuist is afgesloten met de 100ste aflevering. Ongelooflijk, maar waar, ze maken een eind aan deze geweldige reeks om met een nieuwe serie te beginnen die Stargate Universe zal noemen.
Photobucket

Ik zal de reeks missen. Ik hield niet echt van Stargate SG1 die 10 jaar heeft gelopen en waar veel scenario's ronduit slecht waren, maar Stargate Atlantis maakte veel goed door een krachtige verhalenlijn en een uitmuntende cast.
Ik zal ze missen, de meisjes en jongens van Atlantis. En net nu in het 5de jaar dat Robert Picardo (vroeger de dokter uit Star Trek Voyager) een vaste rol had gekregen.

Photobucket

En O jee, wat gebeurt er nu met onze meest favoriete Wraith Todd? Er zijn wel plannen dat er van Atlantis net zoals van SG1 dvd-films worden gemaakt. Hopelijk krijgt Todd een terugkeer in de film. Christopher Heyerdahl was grandioos in die rol van sympathieke predator. Zucht, alle goede SCI-FI reeksen worden veel te vroegtijdig stop gezet, net als Galactica. Kan er iemand een reeks maken met Todd in de hoofdrol alstublieft, zoiets als Stargate Todd. Die Wraith leeft immers al 15.000 jaar, over zo een levensgeschiedenis kun je toch een paar afleveringen maken, niet.

Photobucket

No comments: