Monday, April 02, 2007

CAVALIA DE SHOW!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Wat kan ik nog meer vertellen dan hetgeen reeds in de pers over deze show geschreven is? Ik kan alleen superlatieven gebruiken: prachtig, ontroerend, pure poezie.
Komende uit een familie waar paarden sedert eeuwen als vrienden werden beshouwd en na een jarenlange theateropleiding kan ik weten waarover ik praat. De combinatie van de typische ”Cirque du Soleil”-muziek, 3-dimensionele decors gecombineerd met filmprojecties op een gordijn van regen, of neerdwarrelende sneeuw en vallende bladeren over de hoofden van de toeschouwers in de immense cathedraal-tent; prachtige costumes die je de indruk geven op de set van de Elven van de Lord of the Rings te vertoeven, dat is puur theater. Maar bovenal de aanwezigheid van de 4-benige sterren doen de meeste toeschouwers naar adem happen. De paarden zijn inderdaad de echte sterren in deze show. Van jong tot oud, ze doen alles wat van hen verwacht wordt. Je kan zo zien dat deze paarden met veel liefde en respect behandeld worden, iets wat nog meer duidelijk wordt als je een van die gelukkigen bent die de stallen kan bezoeken na de voorstelling. Ondanks het feit dat de paarden hier reeds meer dan een maand in de boxen staan, geen geurtje dat doet vermoeden dat hier dagelijks heel wat mest geproduceerd wordt. Alles kraaknet en dagelijks een warme douche voor de paarden. Perfect eten en grooming. Complimenten voor de hele organisatie van de show maar vooral voor de artiesten en speciaal voor Fred Pignon die niet alleen een horse-whisperer is maar ook een “prins op het witte paard”. En hoed af voor zijn echtgenote Magali die Hogeschool-dressuur brengt zonder zadel of teugels…ik zie het weinig ruiters haar nadoen!
Tot slot een dikke appel voor Zazabelou die in de stallen onmiddellijk mijn hart heeft gestolen (bedankt voor de likken met die enorme tong)
Uitkijken dus naar eind augustus en de maand september want door het overweldigende succes en het feit dat de ontvangst in Belgie zo uitstekend en liefdevol was, komt de hele show terug naar Brussel voor een onvoorziene reeks voorstellingen van nog maar eens bijna een hele maand. Ik zal er bij leven en welzijn zeker weer bij zijn.

No comments: